COACHING
"Ahhoz, hogy a legjobbat hozzuk ki az emberekből, hinnünk kell abban, hogy a legjobb van bennük."
Sir John Whitmore
A coaching nem tanítás, hanem a tanuláshoz való hozzásegítés - mondja Whitemore. A coaching nem is tanácsadás, hanem ahhoz segíti hozzá az ügyfelet, hogy a helyzetet újabb nézőpontokból megvizsgálva élete leghitelesebb szakértőjeként cselekedjen és hozzon döntést, valamint a csapatokat, hogy egymást jobban értve, pontosabban, hatékonyabban, jobb légkörben dolgozzanak együtt.
Mi a Nemzetközi Coach Szövetség (ICF) szerint a coaching?
"A coaching az ügyféllel való partneri együttműködés egy olyan gondolat-ébresztő, provokáló és kreatív folyamatban, amely arra inspirálja az ügyfelet, hogy szakmai és személyes szempontok alapján a legtöbbet hozza ki önmagából."
INTÉZMÉNYVEZETŐKNEK - OSZTÁLYVEZETŐKNEK - MUNKATÁRSAKNAK
"A coaching felszabadítja az emberben lévő lehetőségeket a teljesítmény maximalizálása érdekében."
Sir John Whitmore
Mikor hívjunk coach-ot?
A coaching számos esetben támogathatja a szervezet céljainak elérését. Akkor érdemes coach segítségét igénybe venni, ha a szervezeti vezető és a közvetlen vezető támogatja a munkatársak fejlesztését, például az utánpótlásnevelést, a munkatársak célzott, tudatos fejlesztését, egy pozícióra való felkészítést vagy egy feladatra való felkészülést, valamint ha egyes csapatok harmonikusabb, hatékonyabb együttműködése a cél.
"Légy a változás, amit a világban látni szeretnél."
Mahatma Gandhi
Munkamódszerem (Izabella végzett Business Coach és mentálhigiénés szakember)
Szervezeti keretek között egyéni coaching folyamatokat vagy team coachingot ajánlok annak érdekében, hogy pontos reflexiók, önreflexiók születhessenek, és hogy a vágyott változás beépülhessen az ügyfelek, a csapatok mindennapjaiba. Az ülések jellemzően 60-90 percet, a csapatokkal való munka alkalmanként 3-4 órát tartanak, és az aktuális témához és igényekhez igazodó eszközöket használom.
Holisztikus szemléletben dolgozom. Közös munkánk hatékonyságát széleskörű ismeretekkel támogatom. Erről bővebben itt olvashatsz.
Munkámat az ICF etikai kódexe szerint végzem.
"Az alkalmazottak teljesítményében vezetőik meggyőződése tükröződik."
Sir John Whitmore
Miért éri meg a coaching?
Számos kutatást végeztek a coaching megtérüléséről gazdálkodó szervezetek életében. A coaching mellett szóló legfőbb érvek a közpénzből fenntartott intézmények számára is ugyanolyan kiemelkedőek, hiszen ugyanúgy az erőforrások hatékony felhasználása a közérdek. A munkatárs fejlődésén keresztül a coaching az alábbiak mentén szolgálja egy szervezet erőforrás-gazdálkodását, s azon keresztül sikerességét:
- a felmondást fontolgatók maradnak, mert figyelmet és a figyelemből elismerést kapnak, továbbá az őket szolgáló coaching-folyamatban megélhetik az önmegvalósításhoz szükséges fejlődést,
- a csökkenő fluktuáció munkaidőben és fizetésben is kimutathatóan komoly anyagi megtakarítást jelent,
- növekszik az ügyfél-elégedettség, esetünkben a látogatói elégedettség, azaz terjed a szervezet jó híre, növekszik a bevétel, ami a közpénz-felhasználás esetén kiemelt érdek,
- a munkahelyi környezet pozitívan alakul, hiszen a coachingban résztvett munkatárs megtapasztalja, hogy egyéni felelős döntéseket hozhat egy bizalomteli légkörben, s képes lesz ezt a mintát továbbadni, így az együttműködéshez szükséges elfogadás szintje a szervezeten belül nő,
- több okból is nő a bevétel: a döntési pozíciókban lévő vezetők energiájukat hatékonyabban használják fel, eredményesebbé válnak a munkatársak motiválásában és a feladatkiosztásban.
A coaching-tér az ügyfelet szolgálja, amihez a szervezet keretet ad - ezzel is a munkatársba fektetett bizalmát, a munkatárs fejlődésének támogatását fejezi ki és így elismeri őt.
“Izabella nagyon korrekt, segítőkész, magabiztos és jó humorú. Érzékenyen, nagy figyelemmel segített, és mindig őszinte volt velem a folyamat során. A beszélgetések rákényszerítettek, hogy kilépjek a komfortzónámból, és a szokásos gondolatmenetem helyett máshogy lássak bizonyos helyzeteket. Felnyitotta a szememet az értékeimre. Változatos helyszíneken tudott kizökkenteni és kézzelfogható segítő eszközt adott a kezembe útmutatóul.”
Benedek Nóra, HR Operations, Hewlett Packard
"Egy nagyon nehéz élethelyzetben találkoztam Izabellával, aki sokat segített távolról, kissé eltávolodva ránézni erre a helyzetre. Izabella minden alkalommal felkészült, figyelmes és empatikus volt. Nagyon jól kezelte a sokszor levegős megközelítésemet, és kiváló érzékkel tartott a földön, miközben engedte, hogy a gondolataim elrepüljenek. Az Izabellával való ülések egyszerre adtak gyökeret és szárnyakat. Ha a coaching ilyen, akkor nagyon jó szívvel ajánlom mindenkinek.”
Fekete Márton, ügyvezető igazgató, Élménymarketing Kft.
"Izabellával beszélgetni sokat segített abban, hogy megértsem, mi miért is történt velem. Olyan volt, mintha öt évvel idősebb énemmel találkoznék: segített meglátni az utat. A helyzetem és a választásaim megértéséből önbizalmat kaptam, s most bátrabban lépek a változás és az ismeretlen felé."
Berta József
MúzeumOD - A KULTURÁLIS SZERVEZETEK LEHETŐSÉGEINEK KIBONTAKOZTATÁSÁÉRT
KAPCSOLAT - info@muzeumod.hu - 06 20 481 61 81